ایمپلنت برای بیماران دیابتی

در افراد مبتلا به دیابت که قند خون آنها به خوبی کنترل شده است شانس موفقیت درمان ایمپلنت با افراد عادی برابر است

. یکی از پرسش‌ها و نگرانی‌های افراد مبتلا به دیابت در مورد مراقبت‌های دهان و دندان این است که اگر نیاز به اعمال جراحی و درمان‌هایی نظیر ایمپلنت در آنها وجود داشته باشد، با توجه به عوارض بیماری دیابت، آیا می‌توانند این درمان‌ها را انجام دهند و در صورت انجام، احتمال موفقیت این درمان‌ها نسبت به افراد عادی چگونه است. نگرانی‌هایی از این دست باعث شده است که افراد مبتلا به دیابت چندان اهمیتی به درمان‌ مشکلات دهان و دندان ندهند و در درازمدت با مشکلات جدی در این زمینه مواجه شوند. اما آیا واقعا ابتلا به دیابت نقشی در درمان ایمپلنت دارد؟ و اگر دارد، آیا راه حلی برای آن وجود دارد؟

با توجه به عوارض بیماری دیابت ، این افراد می‌توانند درمان ایمپلنت دندان انجام دهند یا نه؟

به طور کلی در مورد بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند و میزان قند خون آنها در محدوده طبیعی نیست، با توجه به اینکه احتمال بروز التهاب و عفونت در زخم‌های آنها بیشتر است و همین‌طور اینکه ممکن است روند ترمیم زخم در آنها به کندی صورت بگیرد، احتمال دارد درمان ایمپلنت با مشکلاتی مواجه شود؛ مشکلاتی که ممکن است نهایتا به عدم موفقیت درمان بیانجامند. البته این عوارض زمانی بروز می‌کنند که قند خون فرد مبتلا به دیابت کنترل نشده باشد.

کنترل قند خون بیماران دیابتی

کنترل مطلوب قند خون در افراد مبتلا به دیابت نقش فراوانی در موفقیت درمان ایمپلنت دارد؛ بنابراین همواره پیشنهاد می‌ شود که قند این بیماران کنترل شده باشد. اگر قند خون این افراد به خوبی کنترل‌ شود ، می شود برای آنها درمان ایمپلنت را انجام داد و احتمال موفقیت درمان آنها بسیار بالا خواهد بود. این کنترل قند خون باید در همه مراحل درمان و بعد از آن به شکل جدی رعایت شود تا یک درمان ایمپلنت مناسب برای فرد به همراه داشته باشد.

پس منع درمان ایمپلنت برای کدام دسته از بیماران مبتلا به دیابت وجود دارد؟

منع انجام ایمپلنت برای بیماران مبتلا به دیابت، در افرادی که قند کنترل‌نشده دارند، بهداشت دهان را نمی‌توانند رعایت کنند یا دارای پوسیدگی و عفونت‌های فعال لثه هستند وجود دارد. اگر قند خون بیمار تحت کنترل نباشد نه تنها احتمال موفق نبودن درمان ایمپلنت وجود دارد بلکه ممکن است فرد دچار عفونت و التهاب‌های لثه نیز شود. به غیر از این موارد افراد دیابتی در انجام درمان‌های ایمپلنتی تفاوتی با سایر بیماران ندارند.